I don't know what to say, really. Three minutes to the biggest battle of our professional lives. All comes down to today, and either, we heal as a team, or we're gonna crumble. Inch by inch, play by play. Until we're finished. We're in hell right now, gentlemen. Believe me. And, we can stay here, get the shit kicked out of us, or we can fight our way back into the light. We can climb outta hell... one inch at a time. Now I can't do it for ya, I'm too old. I look around, I see these young faces and I think, I mean, I've made every wrong choice a middle-aged man can make. I, uh, I've pissed away all my money, believe it or not. I chased off anyone who's ever loved me. And lately, I can't even stand the face I see in the mirror. You know, when you get old, in life, things get taken from you. I mean, that's... that's... that's a part of life. But, you only learn that when you start losin' stuff. You find out life's this game of inches, so is football. Because in either game - life or football - the margin for error is so small. I mean, one half a step too late or too early and you don't quite make it. One half second too slow, too fast and you don't quite catch it. The inches we need are everywhere around us. They're in every break of the game, every minute, every second. On this team we fight for that inch. On this team we tear ourselves and everyone else around us to pieces for that inch. We claw with our fingernails for that inch. Because we know when add up all those inches, that's gonna make the fucking difference between winning and losing! Between living and dying! I'll tell you this, in any fight it's the guy whose willing to die whose gonna win that inch. And I know, if I'm gonna have any life anymore it's because I'm still willing to fight and die for that inch, because that's what living is, the six inches in front of your face. Now I can't make you do it. You've got to look at the guy next to you, look into his eyes. Now I think ya going to see a guy who will go that inch with you. Your gonna see a guy who will sacrifice himself for this team, because he knows when it comes down to it your gonna do the same for him. That's a team, gentlemen, and either, we heal, now, as a team, or we will die as individuals. That's football guys, that's all it is. Now, what are you gonna do?

Tony D'Amato

Capt. Bart Mancuso: All back full.
Lt. Cmdr. Thompson: Captain...
Capt. Bart Mancuso: I said, all back full!
Lt. Cmdr. Thompson: Back full, aye.

Colonel Nathan Dudley: Mr. Bonney. Mr. McSween. This is Colonel Nathan Dudley out of Fort Scranton. Come on out, with your hands high.
William H. Bonney: Hahahahahaha! With your hands high? I better reason with him. Hey, Colonel Shithead. You can kiss my ass. Get President Hayes down here, then we'll come out. We'll see how they like that one.

Motherfucker! Connelly, get your ass back on the kit.

Terence Fletcher

I want you to get this fuck where he breathes! I want you to find this nancy-boy Eliot Ness, I want him DEAD! I want his family DEAD! I want his house burned to the GROUND! I wanna go there in the middle of the night and I wanna PISS ON HIS ASHES!

Capone

[last words] Wet t-shirt... wet t-shirt!

Derrick Jones

Luke: Master Yoda, is Darth Vader my father?
Yoda: Rest I need. Yes, rest.
Luke: Yoda, I must know.
Yoda: Your father he is.

Ladies and gentlemen, l'm sorry to drag you from your desserts. There are just one or two little things I feel I should say, as best man. This is only the second time l've been a best man. I hope I did OK that time. The couple in question are at least still talking to me. Unfortunately, they're not actually talking to each other. The divorce came through a couple of months ago. But l'm assured it had absolutely nothing to do with me. Paula knew Piers had slept with her sister before I mentioned it in the speech. The fact that he'd slept with her mother came as a surprise, but I think was incidental to the nightmare of recrimination and violence that became their two-day marriage. Anyway, enough of that. My job today is to talk about Angus. There are no skeletons in his cupboard. Or so I thought. I'll come on to that in a minute. I would just like to say this. I am, as ever, in bewildered awe of anyone who makes this kind of commitment that Angus and Laura have made today. I know I couldn't do it and I think it's wonderful they can. So, back to Angus and those sheep.

Charles

No Arab loves the desert. We love water and green trees. There is nothing in the desert and no man needs nothing.

Prince Feisal

Willie: You could have kept it.
Indiana Jones: Nah, it would of just been another rock collecting dust.
Willie: Yeah, but it would have given you your fortune and glory.

So many people to kill... so little time.

Poison Ivy

Dr. Buddy Rydell: Alright, I'm going to need for you to retard your anger level a few notches and listen to me, can you do that?
Dave Buznik: Oh yeah, yeah, yeah... it's retarded, I'm retarded.

FREE Movie Newsletter