[to John] Come on. You have made millions off the story of her murder. You're obsessed with her and you're obsessed with her daughter.

Jennifer

Velma Von Tussle: Hey you. Can I ask you a personal question?
Edna Turnblad: No, you may not...
Velma Von Tussle: Is your daughter mulatto?

Trent: So, what'd you think of that Dorothy girl?
Mike: The whole Judy Garland thing kinda turned me on. Does that make me some kind of fag?
Trent: No, baby, you're money.

[watching sexy girl wash a car] My Lord, whatever I done, don't strike me blind for another couple of minutes.

Dragline

Smeagol: ...and take it for ME.
Gollum: For us.
Smeagol: Yes, we... we meant for us.

You only get one shot at life. Why waste it on sleep?

Graves

Derek Smalls: Remember at Luton Palace we were talking about writing a rock musical based on the life of Jack the Ripper.
David St. Hubbins: Yeah!
[singing]
David St. Hubbins: You're a naughty one...
Derek Smalls, David St. Hubbins: Saucy Jack...
David St. Hubbins: You're a haughty one, saucy Jack.

Otter: I'll tell you what. We'll tell Fred you were doing a great job taking care of his car, but you parked it out back last night and in the morning, it was gone. We report it to the police, D-Day takes care of the wreck, the insurance company buys your brother a new car.
Flounder: Will that work?
Otter: Hey, it's gotta work better than the truth.

Lester Bangs: They make you feel cool. And hey. I met you. You are not cool.
William Miller: I know. Even when I thought I was, I knew I wasn't.

Jay: Silent Bob stole the schematics from some foolish carpenter and found a weakness just like the fucking Death Star. You knock this crossbeam out and, fuckin' bickety-bam, the whole stage comes crashing down.
Brodie: Well we were thinking of something simple, but hey, if you want to destroy the stage, we're all for that.

I want to jump in front of every cab I see, because maybe then I'll stop thinking about her.

Albert

She's got her own life to deal with man, and that's in New York. Alright, and she's a sweet girl and I love her to pieces, but fuck her man you gotta get on with your life. You gotta let go of the past, and Mikey when you do, I'm telling ya, the future is beautiful, alright. Look out the window. It's sunny everyday here. It's like manifest destiny, don't tell me we didn't make it, we made it. We are here, and everything that has passed is prologue to this. All of the shit that didn't kill us is only... you know, all that shit. You're gonna get over it.

Rob

FREE Movie Newsletter