Matt: You can't just turn back time.
Jenna: Why not?

William Stryker: Don't worry, we'll stop him.
Weapon X General: I just spent half a billion dollars making him indestructible!

I get it. It's nice up here. You can just shut down all the systems, turn out all the lights, and just close your eyes and tune out everyone. There's nobody up here that can hurt you. It's safe. I mean, what's the point of going on? What's the point of living? Your kid died. Doesn't get any rougher than that. But still, it's a matter of what you do now. If you decide to go, then you gotta just get on with it. Sit back, enjoy the ride. You gotta plant both your feet on the ground and start livin' life. Hey, Ryan? It's time to go home.

Matt Kowalski

Dr. Egon Spengler: I have a radical idea. The door swings both ways, we could reverse the polarity flow through the gate.
Dr. Peter Venkman: How?
Dr. Egon Spengler: [hesitates] We'll cross the streams.
Dr. Peter Venkman: 'Scuse me Egon? You said crossing the streams was bad!
Dr Ray Stantz: Cross the streams...
Dr. Peter Venkman: You're gonna endanger us, you're gonna endanger our client - the nice lady, *who paid us in advance*, before she became a dog...
Dr. Egon Spengler: Not necessarily. There's definitely a *very slim* chance we'll survive.
[pause while they consider this]
Dr. Peter Venkman: [slaps Ray] I love this plan! I'm excited it could work! LET'S DO IT!

You look surprised to see me, again, Mr. Anderson. That's the difference between us. I've been *expecting* you.

Agent Smith

I don't wanna die like Hendrix man!

Jeff Portnoy

You pair of deuces lookin' for work, I suggest you get your scrawny asses in here pronto.

Joe Aguirre

Jonathan: Are these monster gonna kill me?
Dracula: Not as long as they think you're a monster.
Jonathan: That's kinda racist.

The only question remains. Will you yield... in time?

Le Chiffre

Lucy: I won't read the word!
Sam: I'm your father and I'm telling you to read the word. Cause I can tell you to because I'm your father.
Lucy: I'm stupid.
Sam: You are not stupid!
Lucy: Yes, I am.
Sam: No, you are not stupid 'cause you can read that word.
Lucy: I don't wanna read it if you can't.
Sam: No, because it makes me happy! It makes me happy hearing you read. Yeah, it makes me happy when you're reading.
Lucy: [Lucy reads again]

I might as well ask you if all those vodka martinis ever silence the screams of all the men you've killed... or if you find forgiveness in the arms of all those willing women for all the dead ones you failed to protect.

Alec Trevelyan

Oh, I love it. It's so cute. It like a little baby unicorn.

Olaf

FREE Movie Newsletter