Dr. Jules Hilbert: What is your favorite word?
Harold Crick: Integer.

Gale: Why ain't you breast-feeding? You appear to be capable.
Ed McDonnough: Mind your own bid'ness.
Evelle: Ma'am, you don't breast-feed him, he'll hate you for it later. That's why we wound up in prison.
Gale: Anyway, that's what Doc Schwartz tells us.

Ulysses Everett McGill: Why are you telling our gals that I was hit by a train?
Penny Wharvey McGill: Lots of respectable people have been hit by trains. Judge Hobbie over in Cookville was hit by a train. What was I gonna tell them, that you got sent to the penal farm and I divorced you from shame?
Ulysses Everett McGill: Uh, I take your point. But it does put me in a damn awkward position, vis-a-vis my progeny.

Why do you drink that motor oil? I send you good stuff all the time.

Oskar Schindler

Cypher: I know what you're thinking, 'cause right now I'm thinking the same thing. Actually, I've been thinking it ever since I got here: Why oh why didn't I take the BLUE pill?

You are defeated but you have no shame. You are stubborn but you have no pride. You endure but you have no courage.

Colonel Saito

Bagheera: This will take brains, not brawn.
Baloo: You better believe it, and I'm loaded with both.

You don't have to yell. It's not a train station. We're in a tiny car.


Captain Oveur: You ever been in a cockpit before?
Joey: No sir, I've never been up in a plane before.
Captain Oveur: You ever seen a grown man naked?

Clemenza: You know any good spots on the west side?
Paulie Gatto: Yeah, I'll think about it.
Clemenza: Well think about it while you're driving, I wanna hit New York sometime this month.

You know friend, this is a god damn bitch of an unsatisfactory situation.

Jack Twist

You know, Mrs. Buckman, you need a license to buy a dog, to drive a car - hell, you even need a license to catch a fish. But they'll let any butt-reaming asshole be a father.


FREE Movie Newsletter