See you Monday. We'll be talking about Freud and why he did enough cocaine to kill a small horse.

Sean

F.B.I. Agent: Sir, we have a national security matter.
Rockhound: Good for you.

Bagheera: Many strange legends are told of these jungles of India, but none so strange as the story of a small boy named Mowgli. It all began when the silence of the jungle was broken by an unfamiliar sound.
Bagheera: It was a sound like one never heard before in this part of the jungle. It was a man cub! Had I known how deeply I was to be involved, I would've obeyed my first impulse and walked away.

[to Danielle] I thought I was looking at your mother.

Maurice

Reid Garwin: 'Sup fellas?
Tyler Sims: Where were you? I stopped by to give you a lift.
Reid Garwin: Had things to do. How's the party?
Pogue Parry: Don't know. Just got here.
Reid Garwin: Well, hell, boys.

Yo, that shit must be good, B. My boy hasn't coughed like that since back in the day yo!

Scarface

People will look at the ashes of Westerburg and say, "Now there's a school that self-destructed, not because society didn't care, but because the school was society." Now that's deep.

J.D.

Rocky: Hey, yo, Mike, whose lock is this? Whose stuff is this in my locker?
Mike: It's Dipper's stuff. It ain't your locker no more.
Rocky: Whatta ya talkin' about it ain't my locker no more? It's been my locker for six years. Where's my gear?
Mike: Mickey told me to bag it. Hang it.
Rocky: You put my stuff on skid row? I been in that locker six years; you put my stuff in a bag on skid row?
Mike: Mickey tells me what to do. I gotta do it, right, Rock?
Rocky: Where is he?
Mike: Working with Dipper. He's in a baaad mood.
Rocky: So am I.

Annie: What? What's that face?
George: It's nothing.
Annie: Oh, this is going cost you more money.
George: No. It's just... I know I'll remember this moment, for the rest of my life.

Bruce: Lord, feed the hungry, and bring peace to all of mankind. How's that?
God: Great... If you wanna be Miss America.

Michael Newman: You sell any universal remotes here?
Bed, Bath & Beyond Guy: I dunno. I don't really work here; I'm just waiting for my friends.
Michael Newman: Really?
Bed, Bath & Beyond Guy: No. I actually don't have any friends. Will you be my friend?

Ian Miller: May I please date your daughter?
Gus Portokalos: NO!

FREE Movie Newsletter