Samantha: Is that weird? You think I'm weird?
Theodore: Kind of.
Samantha: Why?
Theodore: Well, you seem like a person but you're just a voice in a computer.
Samantha: I can understand how the limited perspective of an unartificial mind might perceive it that way. You'll get used to it.
Samantha: Was that funny?
Theodore: Yeah.
Samantha: Oh good, I'm funny!

Raymond Calitri: Am I an arsehole? Do I look like an arsehole?
Memphis: Yeah.

Hale Caesar: Great, they got a small army. What have we got?
[looks at Yin Yang]
Hale Caesar: Four and a half men.
[Everyone but Yin Yang laughs]
Yin Yang: Not so funny.

[voiceover] Come to Los Angeles! The sun shines bright, the beaches are wide and inviting, and the orange groves stretch as far as the eye can see. There are jobs aplenty, and land is cheap. Every working man can have his own house, and inside every house, a happy, all-American family. You can have all this, and who knows... you could even be discovered, become a movie star... or at least see one. Life is good in Los Angeles... it's paradise on Earth." Ha ha ha ha. That's what they tell you, anyway.

Sid Hudgens

We'll see who's powerless now!


You should see the other guy!

Carl Showalter

Dr. Emmett Brown: Hey, kid! You'd better pick up your mom and get going.
Marty McFly: Yeah... right.
Dr. Emmett Brown: You look a little pale, are you okay?
Marty McFly: Yeah... I dunno, Doc. I mean, it's just this whole thing with my mother.
Dr. Emmett Brown: What? What? What? What? What?
Marty McFly: I just don't know if I can go through with it... hitting on her.
Dr. Emmett Brown: Nobody said anything about hitting her! You've just got to take a few liberties with her.
[he winks]
Marty McFly: See! That's what I mean - I mean, god! I c-can't believe I'm actually gonna feel up my own mother. You know this is the sort of thing that could screw me up permanently. Well what if I go back to the future and I end up being...
[he moves his hands around]
Marty McFly: ... gay?
Dr. Emmett Brown: Why shouldn't you be happy?

I have this condition.

Leonard Shelby

Dustfinger: His name's Gwin. And I know he looks charming, but you know what they say about books and covers.
Meggie Folchart: Yes, I do. And I also know what they say about talking to strangers. Excuse me.
Dustfinger: But I'm no stranger, Meggie.

Let me give y'all a little news flash. There ain't nothin' out there can kill fuckin' Ron Woodroof in 30 days.

Ron Woodroof

Ultron: [With his arms outstretched] THIS is the best I can do. This is what I've been waiting for. All of you against all of me!
Steve Rogers: You had to ask...

Lara: Wouldn't it have been lovely if we'd met before?
Zhivago: Before we did? Yes.
Lara: We'd have got married, had a house and children. If we'd had children, Yuri, would you like a boy or girl?
Zhivago: I think we may go mad if we think about all that. Lara: I shall always think about it.

FREE Movie Newsletter