[after getting shot] This is gonna ruin my whole day!

Dr. Grace Augustine

Klingons never do anything small, do you?

Commander Riker

I can only protect you, I cannot fight a war for you.

Qui-Gon Jinn

John McClane: So this is what it's about, Hans? A fucking robbery?
Hans Gruber: Well, when you steal $600, you can just disappear. But when you steal $600 million, they will find you, unless they think you're already dead.

Jack: Speak for yourself. I get chicks lookin' at me all the time. All ages. Dudes too.
Miles Raymond: Well, it's not worth it. You pay too big a price. It's never free.
Jack: You need to get laid, Miles. You know what? That's going to be my best man gift to you this week. I'm gonna get you laid.
Miles Raymond: Wonderful.
Jack: I'm not gonna get you a gift certificate or a pen knife or any of that other horse shit.
Miles Raymond: I'd rather have a knife.

Raphael: Drive!
Vernon Fenwick: You're a talking turtle...
Raphael: Yeah, and you're a human nerd. Now that we've got that out of the way, HIT IT!

There are rich teams, and there are poor teams. Then there's 50 feet of crap. And then there's us.

Billy Beane

[gleefully] Rome wasn't burned in a night.

Joe

Prince Edward: Have you any last words?
Robert: You have got to be kidding me!
Prince Edward: Strange words.

Cynthia: God, don't you ever feel like everything we do and everything we've been taught is just to service the future?
Tony: Yeah I know, like it's all preparation.
Cynthia: Right. But what are we preparing ourselves for?
Mike: Death.
Tony: Life of the party.
Mike: It's true.
Cynthia: You know, but that's valid because if we are all gonna die anyway shouldn't we be enjoying ourselves now? You know, I'd like to quit thinking of the present, like right now, as some minor insignificant preamble to something else.

Now he's going to play that damn Vicki Carr record, and when he comes to bed he won't touch me.

Rose

I fucking hate this job man. We spend nine hours a day, five days a week incarcerated in this wanky fucking store, having to act like C-3PO to any wanker who wants to condescend to us. We have to brown nose the customers, then we get abused by some... mini fucking Hitler who just gives us stick all day.

Jip

FREE Movie Newsletter