Buford's Gang Member #2: Hey, get a gander at them moccasins! What kinda skins is them? What's that writing mean?
Buford's Gang Member #1: "Nee-kay"? What is that, some kinda Injun talk or something?

Marty McFly: You're Mad Dog Tannen!
Buford "Mad Dog" Tannen: Mad Dog? I hate that name. I hate it. You hear? 'Cause nobody calls me "Mad Dog", especially not some duded-up, egg-sucking gutter trash.

"Shot in the back by Buford Tannen, over a matter of 80 dollars." What kind of future do you call that?

Young Doc

[seeing a poster for the Enchantment Under the Sea dance]
Dr. Emmett Brown: Look. There's a rhythmic ceremonial ritual coming up.
Marty McFly: Of course! The Enchantment Under the Sea dance! They're supposed to go to this. That's where they kiss for the first time.
Dr. Emmett Brown: All right, kid. You stick to your father like glue and make sure he takes her to that dance.

I went to a rejuvenation clinic and got a whole natural overhaul. They took out some wrinkles, did hair repair, changed the blood, added a good 30 to 40 years to my life. They also replaced my spleen and colon. What do you think?

Doc

[chased by terrorists] Let's see if you bastards can do 90.

Marty McFly

Biff Tannen, I wouldn't marry you if you had a million dollars.

Lorraine Baines

Dr. Emmett Brown: Are those my clocks I hear?
Marty McFly: Yeah! Uh, it's 8 o'clock!
Dr. Emmett Brown: Perfect! My experiment worked! They're all exactly 25 minutes slow!
Marty McFly: Wait a minute. Wait a minute. Doc... Are you telling me that it's 8:25?
Dr. Emmett Brown: Precisely.
Marty McFly: Damn! I'm late for school.

You'll have to forgive the crudeness of this model, I didn't have time to paint it or build it to scale.

Dr. Emmett Brown

S. S. Strickland: So you're the son of a bitch who's been stealing my newspapers.
Marty McFly: Mr. Strickland! It- it- it's me, sir. Marty McFly!

Jennifer Parker: Dr. Brown, I brought this note back from the future and now it's erased.
Doc: Of course it's erased.
Jennifer Parker: But what does that mean?
Doc: It means your future hasn't been written yet. No one's has. Your future is whatever you make it. So make it a good one, both of you.
Marty McFly: We will, Doc.

If my calculations are correct, when this baby hits eighty-eight miles per hour... you're gonna see some serious shit.

Dr. Emmett Brown

FREE Movie Newsletter