Yeah, I mean aside from the cheating, we were a great couple. I mean that's what high school was about, algebra, bad lunch, and infidelity.

Dante Hicks

Brandi: Suitor Number Three, what would our first date be like?
Gil Hicks: Well, uh, first I'd take you shopping to stores you wanna shop in, and then we'd do a little lunch, probably at the Cheese Haus, followed by some golfing. And then at night, we'd take in an opera, probably Die Fledermaus, and then I'd follow it up with a drive to a secluded beach where I'd pop on the radio and we could slow-dance till the sun came up.
Brodie: That was the biggest load of crap I've ever heard. I mean, look at you. You're the kind of guy who would beg for sex. And I should know, we can smell our own.

T.S. Quint: How easily do you quit? Say you wind up with one of us?
Brodie: Hopefully not Rush Limbaugh over here.
Gil Hicks: Well, now, I'm not like Rush Limbaugh.
Brodie: Well, why not? Because he's fat? Now you have something against fat people, too?

Brodie: T.S. Quint, meet Tricia Jones. They call her Trish "the dish".
Tricia Jones: Nobody calls me that.

Listen, not a year goes by, not a year, that I don't hear about some escalator accident involving some bastard kid which could have easily been avoided had some parent - I don't care which one - but some parent conditioned him to fear and respect that escalator.


Brodie: Look, if I had any kind of glow it's because I just got laid. I would look the same had I banged anyone in that elevator... present company excluded.
T.S. Quint: Deny it all you want. I think that you're too proud to admit that you want her back.
Brodie: I suddenly want something very bad to happen to you.
[TS elbows Gwen in the chest, she hits him in the groin]
Brodie: See, that's what you get for fucking with me.

Why don't they ever bring back or remake good shows, like 'BJ and the Bear.' Now there's a concept I can't get enough of, a man and his monkey.


You know, I think you ought to get him some help. He seems to be really hung up on super heroes' sex organs.

Stan Lee

T.S. Quint: You should see yourself right now - a grown man with his hand down his pants.
Brodie: Yeah, I probably look like my old man.

Silent Bob here's an electrical genius. He won the science fair in eighth grade by turning his mom's vibrator into a CD player using some chicken wire and shit.The mother fucker's like MacGyver. No, the mother fucker's *better than* MacGyver.


Shannon Hamilton: That's it. You're dead, mallrat. I'm gonna fuck you up beyond repair.
Brodie: Ladies and gentlemen, this tall drink of water headed my way is a pillar of the shopping community who informed me earlier today of a nefarious plan of his to screw my girlfriend in an extremely uncomfortable place.
Gil Hicks: What... like the back of a Volkswagen?

People say crazy shit during sex. One time I called this girl "Mom."

Randal Graves

FREE Movie Newsletter