Hey, can I get another drink down here?


Roy O'Bannon: I feel like there's this gap between us. It's like I'm a cowboy, you're an Indian. You say wampum, I say money. It is so important, I just think that...
Falling Leaves: [kisses Roy] Shut up, Roy. You talk too much.

Judith: I don't want your shitty old house or your dead grandmother.
Wayne: I'll throw J.D. in. He doesn't look like much but girls call him the human power drill.
J.D.: It's true!

Daphne Wilder: What? Three times? Is that... is that normal?
Mae: Oh, come on. We all know I hold the record in this family.

Austin Powers, International Man of Mystery, was frozen in 1967 and defrosted in the Nineties to battle his nemesis, Dr. Evil. After foiling his archenemy's plan to send a nuclear warhead to the center of the earth, Austin banished Dr. Evil to the cold recesses of space and settled down with his new wife, Vanessa, to live happily ever after. Or so he thought...


[to bartender] You're going to be embarrassed when you realize I'm Wilmer Valderrama.

Ben Stone

Sorry, we don't serve liars here. Can I get you a cup of bullshit for the road?


Judge Chamberlain Haller: Counselor, your clients are charged with first degree murder. How do they plead?
Vinny Gambini: [sitting down] Your Honor, my clients...
Judge Chamberlain Haller: Don't talk to me sitting in that chair.
Vinny Gambini: But he
[points to bailiff]
Vinny Gambini: told me to sit here.
Judge Chamberlain Haller: When you're addressed in this court, you'll rise. Speak to me in a clear, intelligible voice.

Dewey Finn: [on sticking it to "The Man"] Yes! But, you can't just say it, man. You've gotta feel it in you're blood and guts! If you wanna rock, you gotta break the rules. You gotta get mad at the man! And right now, I'm the man. That's right, I'm the man, and who's got the guts to tell me off? Huh? Who's gonna tell me off?
Freddy: Shut the hell up, Schneebly!
Dewey Finn: That's it Freddy, that's it! Who can top him?
Alicia: Get outta here, stupidass.
Dewey Finn: Yes, Alicia!
Summer Hathaway: You're a joke, you're the worst teacher I've ever had!
Dewey Finn: Summer, that is great! I like the delivery because I felt your anger!
Summer Hathaway: Thank you.
Lawrence: You're a fat loser and you have body odor.
Dewey Finn: ...All right, all right! Now, is everybody nice and pissed off?

Teddy Sanders: You make the store more approachable.
Mac Radner: Like, I'm more of an attainable goal?
Teddy Sanders: Yeah, you're like Relaxed Fit.

Schmidt: We'll go around to classes and activities, ask about the drug, find out who the dealer is.
Jenko: Do we look older or does everyone in college look like babies?

Ron Albertson: I'd wish they'd at least give us a line. I made some suggestions...
Sheila: We should be line-DANCING.

FREE Movie Newsletter