Tim Daland: You said you'd look at him.
Harry Hogge: I've looked at him.
Tim Daland: I paid twenty five hundred dollars to use this track today, Harry.
Cole Trickle: Forget it, he needs a brand name like Exkon or Richard Petty.
Harry Hogge: Well, I know a damn race driver when I see one.

Rowdy Burns: You run good.
Cole Trickle: Thank you.
Rowdy Burns: Now go get your own car and we'll see how you do in a crowd.

Dr. Claire Lewicki: Boy, you're very quick.
Cole Trickle: You oughta see me drive.

Dr. Claire Lewicki: Tell me what you love so much about racing.
Cole Trickle: Speed. To be able to control it. To know that I can control something that's out of control.

Drivers can't stand to be reminded of what can happen to 'em in a racecar. They, they don't go to hospitals, they don't go to funerals. You get a driver to a funeral before he's actually dead, you've made history, darlin'.

Harry Hogge

Claire, I'm more afraid of bein' nothing than I am of being hurt.

Cole Trickle

Cole Trickle: Now can you walk, or am I gonna have to carry you?
Harry Hogge: Where to?
Cole Trickle: Victory Lane.
Harry Hogge: Walk? Hell... I'll race your ass.

I'm settin' you up for cool weather... but if that sun breaks, after you're out on the track, you're liable to get real loose real quick. Now I don't wanna worry you or nothin, but, Cole's not ready for that... he's changed, see, he's changed. You cannot get out of control and expect him to bring you right back. He's liable to hurt you, you're liable to hurt him, and... I couldn't handle that, so, ah, you've gotta take care of him... see... you gotta take care of him.

Harry Hogge

What kind of driver are you going to find after the season's started? Some old boy who's washed up, and wasn't worth a shit to begin with.

Harry Hogge

Harry Hogge: [after Cole gets spun out by Russ] Cole, you OK?
Cole Trickle: [Giving Harry a dianogsis of the car before coming onto pit road] The good news is the accelerator's fixed. The bad news is the transmission's screwed. I'm coming in!

[discussing Cole's fearfulness after his big crash by intentionally destroying his engine during a race] You done it deliberate... done it deliberate! Nine thousand, four hundred RPM... according to the little tell-tale button.

Harry Hogge

Cole Trickle: What'd you win this one for?
[Points to a trophy]
Cole Trickle: This one right here, what'd win this for?
Rowdy Burns: Doesn't it say?
Cole Trickle: Yeah, that's a Winston Cup, buddy. Hell, that's an easy one to forget. What's your name, or has that slipped your mind too?
Rowdy Burns: Screw you, man.

FREE Movie Newsletter