I want you outta here instamatically.

Paulie

Paulie: I don't want nothin' from you. I don't want nothin' from you. This ain't no charity case. Get outta my house.
Adrian: It's not just your house.
Paulie: [to Rocky] You ain't no friend no more. Get outta my house, I just says.

Apollo Creed vs. the Italian Stallion. Sounds like a damn monster movie.

Apollo Creed

He doesn't know it's a damn show! He thinks it's a damn fight!

Apollo's Trainer

Ah come on, Adrian, it's true. I was nobody. But that don't matter either, you know? 'Cause I was thinkin', it really don't matter if I lose this fight. It really don't matter if this guy opens my head, either. 'Cause all I wanna do is go the distance.
Nobody's ever gone the distance with Creed, and if I can go that distance, you see, and that bell rings and I'm still standin', I'm gonna know for the first time in my life, see, that I weren't just another bum from the neighborhood.

Rocky

Adrian: Is this you?
Rocky: Yeah, that's me when I was eight years old, that's the Italian Stallion when he was a baby.

I just want to say hi to my girlfriend, OK? Yo, Adrian! It's me, Rocky.

Rocky

ADRIAN!

Rocky
  • Permalink: ADRIAN!
  • Added:

Adrian: Why do you wanna fight?
Rocky: Because I can't sing or dance.

Mick: Your nose is broken.
Rocky: How does it look?
Mick: Ah, it's an improvement.

Stay in school and use your brain. Be a doctor, be a lawyer, carry a leather briefcase. Forget about sports as a profession. Sports make ya grunt and smell. See, be a thinker, not a stinker.

Apollo Creed

You're gonna eat lightnin' and you're gonna crap thunder!

Mick

FREE Movie Newsletter