Marge Gunderson: Say Lou, did ya hear the one about the guy who couldn't afford personalized plates so he went and changed his name to J3L2404?
Lou: Yah, that's a good one.

Jerry Lundegaard: I told ya. We haven't had any vehicles go missing.
Marge Gunderson: Okay! But are ya sure? 'Cause I mean, how do you know? Do you do a count, or what kind of a routine do you have here?
Jerry Lundegaard: [uncomfortable] Ma'am, I answered your question!
Marge Gunderson: [pause] I'm sorry, sir?
Jerry Lundegaard: Ma'am, I answered your question. I answered the darned... I'm cooperatin' here!
Marge Gunderson: Sir, you have no call to get snippy with me, I'm just doing my job here.
Jerry Lundegaard: I'm... not arguing here! I'm cooperating. So there's no need to... we're doin' all we can here.
Marge Gunderson: Sir, could I talk to Mr. Gustafson?

Carl Showalter: So, why don't you just ask him for the money?
Gaer Grimsrud: Or your fuckin' wife, you know.
Carl Showalter: Or your fucking wife, Jerry?

Officer Olson: Hiya, Norm. How ya doin', Margie? How's the fricasse?
Marge Gunderson: Pretty darn good, ya want some?
Officer Olson: No, I gotta - hey, Norm, I thought you were goin' fishin' up at Mille Lacs?
Norm Gunderson: Yah, after lunch.

Carl Showalter: Who the fuck are you? WHO THE FUCK ARE YOU?
Wade Gustafson: I got your damn money; now where's my daughter?
Carl Showalter: I am through fucking around here. Drop that fucking briefcase!
Wade Gustafson: Where's my daughter?
Carl Showalter: Fuck you, man! Where's Jerry? I gave simple fucking instructions.
Wade Gustafson: Where's my damn daughter? No Jean, no money!
Carl Showalter: Drop that fucking money!
Wade Gustafson: No Jean, no money!
Carl Showalter: Is this a fucking joke here? [shoots Wade] Happy now, asshole? What's with you people? Ya fucking imbeciles!

[Shep Proudfoot bursts in and knocks Carl out of bed while he was having sex with hooker] Shep, what the fuck ya doin'? I'm banging that girl!

Carl Showalter

Carl Showalter: So, how long you been with the escort service?
Escort: I don't know, a few months.
Carl Showalter: Find that work interesting, do ya?
Escort: What're you talkin' about?

So, I'm tendin' bar there at Ecklund and Swedlin's last Tuesday and this little guy's drinkin' and he says, "So where can a guy find some action? I'm goin' crazy out there at the lake." And I says, "What kinda action?" and he says, "Woman action, what do I look like?" And I says, "Well, what do I look like, I don't arrange that kinda thing," and he says, "I'm goin' crazy out there at the lake," and I says, "Well, this ain't that kinda place."

Mr. Mohra

Carl Showalter: Okay, here're the keys to my truck. I'm taking the car right now and gettin' out of here.
Gaer Grimsrud: We split that.
Carl Showalter: How the fuck do you split a car, you dummy? With a fucking chainsaw?

And I guess that was your accomplice in the woodchipper.

Marge Gunderson

There's more to life than a little money, ya know. Don'tcha know that? And here ya are. And it's a beautiful day. Well. I just don't understand it.

Marge Gunderson

Norm Gunderson: I love you, Margie.
Marge Gunderson: I love you, Norm.

FREE Movie Newsletter

Fargo Quotes

Just keep it still back there lady or we're going to have to, you know, shoot you.

Carl Showalter

Lou: You alright there, Margie?
Marge Gunderson: Oh, I just think I'm gonna barf... Well, that passed. Now I'm hungry again.

Fargo Review

In 1996 a little movie called Fargo arrived on screens and immediately took moviegoers by storm. The Coen brothers long had a fan base...

Read Review Editor Rating
  • 5.0 / 5.0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
User Rating

Rating: 5.0 / 5.0 (1 Vote)