Jay: What are you trying to say? Just say it already.
Silent Bob: THE SIGN on the back of the car said "Critters Of HOLLYWOOD," YOU DUMB FUCK!
Jay: Say it, don't spray it.

Why in God's name would I wanna keep writing about characters whose central preoccupation are weed and dick and fart jokes? I mean, ya gotta grow man. Don't you ever want anything more for yourself? I know this poor hapless son of a bitch does. I look into his sorry doe eyes and I just, I see a man crying out. He's crying out, "When Lord? When the fuck can your servant ditch this foul-mouthed little chucklehead to whom I am a constant victim of his folly, so much so that it prevents him from ever getting to kiss a girl! Fuck! When, Lord when? WHENS GONNA BE MY TIME?"

Holden

Fuck Jay and Silent Bob. Fuck them up their stupid asses.

Holden

Customer at Quick Stop: Are you even supposed to be here today?
Dante Hicks: Don't get me started.

Randal Graves: That was definitely worse than "Clash of the Titans."
Dante Hicks: I can't believe Judi Dench played me.
Randal Graves: Remind me to renew that restraining order.
Dante Hicks: Why?
Randal Graves: Because I'm going to blast that flick on the Internet tonight.

I don't get out to the movies that much, but "Bluntman and Chronic" was blunt-tastic.

Whillenholly

Affleck, you the bomb in "Phantoms," yo!

Missy: Oh my god, he just called Sissy 'Juggs'.
Chrissy: I'm on it.
[pulls out knife]
Jay: What's with the knife, we havin' cake or something?
Chrissy: Great, he's retarded to boot.
Jay: [to Silent Bob] Dude, she called you retarded.

Willenholly: Put the monkey down, and your hands up. Let's go, misters. Do you want to get shot? I didn't think so.
Jay: Look, man. She doesn't want to go back to the lab. And for the record, I ain't gay.
Willenholly: And for the record, while we're one the subject, I knew that wasn't a real little boy.
Jay: And for one more record, he loves the cock.

Hey. Get the fuck off her. That's my ex-girlfriend's monkey.

Sissy: Your shit is really getting tired, Justice.
Justice: Call me 'Boo-Boo-Kitty-Fuck', bitch.

Justice: Hi, I'm Justice.
Jay: And I'm so fucking yours.

FREE Movie Newsletter

Jay and Silent Bob Strike Back Quotes

Tickets? Since when did they start charging for the bus? Didn't we used to ride that shit to school every morning for free?

Jay

[on message board] All you motherfuckers are gonna pay. You are the ones who are the ball-lickers. We're gonna fuck your mothers while you watch and cry like little bitches. Once we get to Hollywood and find those Miramax fucks who are making that movie, we're gonna make 'em eat our shit, then shit out our shit, then eat their shit which is made up of our shit that we made 'em eat. Then you're all you motherfucks are next. Love, Jay and Silent Bob.

Jay